PAL

Projecte d'Animació Lectora
L’actuació per a cada escola té la durada aproximada d’un trimestre escolar. A partir de lectures s’anima als alumnes a entrar en el món literari adaptant cada edat escolar al moment lector.
Es realitza una sessió a cada aula, a mitjan trimestre i s’estableix un debat amb els alumnes entorn dels diferents arguments llegits, de les vivències que ha desvetllat la lectura dels llibres i el procés de creació per part de l’autor/a.
Activitats
Educació Infantil: El Contacontes fa la presentació dels llibres al grup classe. Promou la conversa entorn dels llibres presentats i explica un conte.
Cicle Inicial: Els coordinadors presenten els llibres als alumnes. Els motiva per la tria i lectura personal. Els tutors fan el seguiment/control dels llibres que va llegint cada alumne. Els il·lustradors intervenen en una sessió a cada aula a mitjan trimestre.
Cicle Mitjà: Al cicle Mitjà la presència de l’animador/a, coneixedor de tots els llibres que llegeixen els nens, estableix les estratègies adequades per tal de dinamitzar la lectura de textos més complexos. Fa dues sessions de treball a cada aula: una de presentació dels diferents llibres i una altra de conversa entorn dels llibres llegits.
Cicle Superior: Un animador fa la presentació dels llibres als alumnes. Els motiva per la tria i lectura personal. El tutor/a inicia el seguiment/control dels llibres que va llegint cada alumne.
Visita de l’autor: Al Cicle Superior, la capacitat dels alumnes permet una visió més global del llibre i la visita de l’autor facilita l’anàlisi del contingut i alhora els aspectes que envolten la creació d’un llibre.


Més informació
Per a més informació i contacte: pal@ateneudesvern.cat.