Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

Teatre: L’arquitecte prohibit

29 maig de 20:30 a 21:30

Un homenatge crític i poètic al llegat de Gaudí. Retrata una Barcelona on l’art i l’arquitectura han estat esborrats per un règim autoritari, explora què passa quan la memòria s’esvaeix i com l’art pot tornar a bategar a través de les persones. L’obra s’inspira en la figura d’Antoni Gaudí per commemorar el centenari de la seva mort, que se celebrarà aquest any vinent 2026.

La ciutat de Barcelona ha donat l’esquena al seu llegat. No hi ha herència. No hi ha abans. El passat s’ha oblidat. Cinquanta anys després de la tragèdia que va sacsejar Europa, el nou ordre implantat a tot el continent, cull els fruits d’una societat altruista i entregada a la comunitat. No hi ha sequeres, no hi ha fam. I enmig d’aquesta idíl·lica utopia, un grup d’universitaris descobreix un llibre prohibit. La porta a un món desconegut que definirà el seu futur. La passió dels joves arquitectes fon el passat i el present en un nom: Antoni Gaudí. Un home que va ser capaç de deixar empremta amb les pedres, de convertir els edificis en històries i relats. Però el que per uns és una fortuna, per la resta és un acte infame. Alin, Sezi, Naal i Kram, són condemnats a esborrar de la seva ànima qualsevol nova idea que aquell llibre els hagi pogut contagiar. Però per molt que els obliguin, la llavor de l’arquitecte prohibit ja forma part d’ells.

Fitxa tècnica:

  • Intèrprets: Clàudia Abellán, Paula Amell, David Bonilla, Arnau Fà, Lu Martín, Abril Morera, Gerard Portolés, Queralt Sànchez, Alba Serrano
  • Idea original: La Tremenda Companyia
  • Direcció escènica: Martí Torras Mayneris
  • Text i lletres: Jaume Viñas
  • Música, lletres: Marc Sambola
  • Interpretació en directe: Marc Sambola i Neus Soler
  • Disseny i construcció escenografia: Mariona Ubia
  • Disseny i confecció de vestuari: Guillem Martí
  • Disseny de llums: Marc Campmany
  • Disseny gràfic: Alba Serrano
  • Producció executiva: La Tremenda Companyia
  • Coproducció: Federació d’Ateneus de Catalunya
  • Col·laboradors: La Farinera del Clot, Orfeó Badaloní, Espai la taula
  • Fotografia cartell: Laia Nogueras

Cada any la Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC), a través de la Xarxa de Teatres d’Ateneus de Catalunya (XTAC), coprodueix un espectacle ideat expressament per representar-se als diferents ateneus de la Xarxa. La producció que s’ha escollit per a l’any 2026 és l’obra “L’arquitecte prohibit”, de la companyia La Tremenda, un espectacle que es programarà de febrer a novembre de 2026.


> COMPRA D’ENTRADES

Mostra els detalls

Organitzador

  • Federació d’Ateneus de Catalunya

Recinte

  • Sala del Cinquantenari
  • c/ Ateneu, 3
    Sant Just Desvern, 08960